OD JAČANJA EFIKASNOSTI JAVNIH SLUŽBI ZA ZAPOŠLJAVANJE DO MANJE STOPE
NEZAPOSLENOSTI MLADIH U BOSNI I HERCEGOVINI
Uloga javnih službi za
zapošljavanje (JSZ) na tržištu rada svake razvijene i tržišno orijentirane zemlje je izuzetno
velika. JSZ upravljaju sredstvima za osiguranje materijalne sigurnosti nezaposlenih osoba,
aktivno posreduju između ponude i potražnje na tržištu rada, prikupljaju i distribuiraju
informacije o tržištu rada i osiguravaju savjetovanje i druge besplatne usluge za nezaposlene.
Međutim, JSZ u BiH, u praksi imaju drugačiju ulogu, koja je najvećim dijelom orijentirana na
pasivnu registraciju nezaposlenih i administriranje njihovih prava po osnovu nezaposlenosti:
prava na naknadu za slučaj nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, dokup staža,
itd. Otvori PDF
PB2
ŽENE NA POZICIJAMA POLITIČKOG ODLUČIVANJA U BOSNI I HERCEGOVINI: AKSIOM ILI
OKSIMORON?
Ovaj dokument predstavlja
rezime istraživanja o zastupljenosti žena na pozicijama odlučivanja unutar zakonodavnih i
izvršnih organa vlasti, zatim unutar vodećih političkih stranaka, te unutar organa javne uprave
u Bosni i Hercegovini. U sklopu programa Škole za političke studije Vijeća Evrope u Bosni i
Hercegovini, a uz podršku Vijeća Evrope i USAIDa, istraživanje je proveo Institut za ekonomska i
politička istraživanja Univerziteta Sarajevska škola za nauku i tehnologiju (SSST). Svrha ovog
istraživanja jeste da osigura jako empirijsko uporište za zagovaranje višeg nivoa zastupljenosti
žena u parlamentima, vladama, organima javne uprave, te pozicijama odlučivanja unutar političkih
stranaka prije, a posebno nakon Općih izbora u oktobru 2014. godine.Otvori
PDF
PB3
SUKOB INTERESA U BOSNI I HERCEGOVINI: TEORIJA, PRAKSA, IZAZOVI
Ovaj dokument predstavlja
rezime istraživanja o politikama i praksi u oblasti upravljanja sukobom interesa u Bosni i
Hercegovini. U sklopu programa Škole za političke studije Vijeća Evrope u Bosni i Hercegovini, a
uz podršku Vijeća Evrope i Ambasade Kraljevine Norveške u Bosni i Hercegovini, istraživanje je
provedeno od strane alumnista Škole, a koordinirano od strane Instituta za ekonomska i politička
istraživanja Univerziteta Sarajevska škola za nauku i tehnologiju (SSST). Svrha ovog
istraživanja jeste da u sintetiziranom obliku predstavi pregled teorijske pozadine,
normativnog okvira i praktičnih manifestacija upravljanja sukobom interesa u Bosni i
Hercegovini, te da inicira inovativne ideje za optimizaciju politika i prakse, jer budući
izazovi upravljanja ovim fenomenom to zasigurno donose ipso facto.Otvori
PDF
PB4
DEMOKRATSKI STANDARDI U POLITIČKIM STRANKAMA U BOSNI I HERCEGOVINI
Ova studija ima za svrhu da
analizira, intenzivira i obogati javnu debatu o unutarstranačkoj demokratiji u Bosni i
Hercegovini (BiH), baveći se sadržajem i kvalitetom internih stranačkih politika, demokratske
kulture i svakodnevne političke prakse, temeljnog zakonodavnog okvira za rad političkih stranaka
u BiH, te preporukama međunardnih referentnih adresa. Ključno pitanje je da li vodeće stranke
imaju interes i kapacitet da na nivou političkog sistema demonstriraju, zastupaju i promoviraju
postulate participativne, predstavničke i liberalne demokratije, te meritornog odlučivanja?
Ukoliko je odgovor pozitivan, proces se istovremeno treba dešavati “odozdo”, tj. od strane
stranačkih organa, članstva i glasača, ali i “odozgo” unaprjeđenjem zakonskog okvira, javnim
pritiskom, stručnom podrškom i absorbiranjem dobrih praksi iz zemalja regiona, članica Vijeća
Evrope i Evropske unije.Otvori PDF
PB5
IDEOLOŠKI PROFIL POLITIČKIH STRANAKA U BOSNI I HERCEGOVINI: KATALIZATOR
USPORENE DEMOKRATIZACIJE
Funkcionalnost parlamentarne
demokratije,konsolidacija parlamentarizma i politički konsenzus smatraju se generalnim
preduslovima stabilnosti i razvoja svakog modernog društva i savremene države. Od uspostavljanja
višestranačkog pluralizima u BiH, 1990. godine,nije ostvarila očekivana profilacija političkih
opcija, okupljenih prije svega kroz političke stranke, koja bi potvrdila razvoj demokratskog
pluralističkog društva utemeljenog na evropskoj političkoj tradiciji i praksi. Preko dvadeset
pet godina akumulacije višestranačja i dalje ne daje nagovještaje profiliranja političkog
spektra, što bi omogućilo jednostavno pozicioniranje dominantnih političkih opcija na
standardnim ili klasičnim politološkim i ideološkim dihotomijama, npr. lijevo vs. desno,
liberalno vs. konzervativno,libertarno vs. autoritarno itd; ili klasične politološke tipologije:
liberalne, narodnjačke, konzervativne, socijaldemokratske, socijalističke, zelene,
itd.Otvori
PDF
PB6
PLANOVI ODRŽIVE MOBILNOSTI U GRADOVIMA (SUSTAINABLE URBAN MOBILITY PLANS –
SUMP)
Na inicijativu »Zelenog kluba BiH« te uz podršku i suradnju Škole za
političke studije Vijeća za Europu BiH i GIZ- Otvorenog regionalnog fonda za Jugoistočnu Europu
- Energetska Efikasnost (ORF-EE) izrađena je prva SUMP brošura.
SUMP brošura namijenjena
je svim nadležnim službama i odgovornim građankama i građanima koji prostor u kojem žive i koji
dijele sa drugima žele prilagoditi sebi i svojim potrebama, te ga učiniti kvalitetnijim i boljim
za svakodnevni život. Često se nadležnim službama smatraju samo određeni sektori, a SUMP brošura
nudi informacije i pristup šire uključenosti svih relevantnih aktera u gradovima i sredinama
koji se odluče primijeniti ovaj plan održive mobilnosti.Otvori PDF
PB7
IZAZOVI UNAPRIJEĐENJA IZBORNOG ZAKONODAVSTVA U BOSNI I HERCEGOVINI
Dokument nastao na temelju diskusija i zaključaka konferencije
„Reforma izbornog zakonodavstva u Bosni i Hercegovini“ održane u decembru 2019. Godine u
Sarajevu, u organizaciji Alumni mreže Škole za političke studije Vijeća Evrope u Bosni i
Hercegovini, uz podršku Vijeća Evrope i Norveške ambasade u BiH. Namjera je bila da dokument
doprinese obnavljanju i jačanju političkog dijaloga o potrebi unaprijedjenja izbornog
zakonodavstva u Bosni i Hercegovini.Otvori PDF(eng)
PB8
MEDIJI U BOSNI I HERCEGOVINI: SADAŠNJOST I BUDUĆNOST
Svako moderno demokratsko društvo počiva na nekoliko temeljnih
sloboda. Pored slobode govora, demokratski poredak garantuje i slobodu medija. Sloboda medija je
nezamisliva bez uređenog sistema informisanja, bez zakona i propisa koji definišu osnivanje,
vlasništvo i djelovanje medija, te odgovornost za kreiranje i plasiranje informacija. Tokom
pandemije virusa korona dodatno smo se uvjerili koliki je značaj kvalitetnog informisanja i
profesionalne novinarske etike. Zdravo novinarstvo i zdravi mediji, uz zdravu saradnju sa
predstavnicima vlasti, neophodni su i za očuvanje javnog zdravlja. Ovaj dokument nastao je kao
rezultat istraživanja u oblasti medijske regulative u BiH, stanja u medijima i položaja
novinara, u okviru Škole za političke studije Savjeta Evrope. Istraživanje je rezultat dijaloga
predstavnika medija, civilnog društva, institucija i političkih stranaka iz cijele BiH. Doprinos
unapređenju legislativnog okvira i medijske prakse u BiH svrha je izrade ovog
dokumenta.